adoptionstugg

Under hela processen fram tills helt nyligen hade jag ett enormt behov att prata, prata, prata adoption. Det var så mycket tankar, frågor och funderingar i mitt huvud. Och så mycket osäkerhet. Jag är med i ett adoptionforum www.freeforum101/prataomadoption/ som har hjälp mycket. Där har vi varit många med samma behov att tugga detta om och om igen. Sen bara dog det behovet för mig.
Jag tror det var efter att den första glädjen och längtan att berätta om min lille kille hade lagt sig. Sen la sig allt i vila på något sätt. Jag kan ju oroa mig för när jag ska få klart besked, hur resan ska bli, hur första mötet ska bli, om jag har allt förberett för sonen när han kommer. Hur han ska klara omställningen och hur vi knyter an till varann. Ja det finns massor att fundera på, men jag funderar inte så mycket. Jo, lite på val av dagis och hur länge jag ska vara mammaledig, hur mycket min ekonomi tål att spara på dagar. Men det ligger ju egentligen längre fram. Det andra, det som ligger närmast, känns bara som att det ordnar sig :-)

Kommentarer
Postat av: Pamela

tittar in - fin blogg du har, intressant att läsa dina tankar kring adotion. har en vän som som bäst är i processen att adoptera och dina inlägg hjälper mig att förstå henne...

2007-04-30 @ 22:02:23
URL: http://fridulina.blogspot.com/
Postat av: bulleiettannatland

Kul att du tittar in. Och jag är glad om mina tankar kan ge någon annan något. För mig handlar bloggandet mest om att dokumentera min process så jag inte glömmer den. För det är väldigt mycket som rör sig inom en när man bestämt sig för att bli mamma på det här sättet.

2007-05-01 @ 01:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0