blivande morfar...

...har bestämt sig för att han vill förja med till Kina. Jag blev så glad. Jag har frågat både mina föräldrar och min syster så där lite löst. Min syster vill gärna, men har fyra småttingar, varav en ska inskolas kanske precis när jag åker. Pappa lät först lite tveksam "vi är ju inte så resvana mamma och jag". Mammas första reaktion var "vill du det så gör vi ju det", men sen har hon låtit mer tveksam, "det räcker kanske att pappa åker, jag har ju så svårt att komma loss". Men egentligen är det nog bara en ursäkt för att hon är rädd för att hon inte ska orka med.

Så i förrgår meddelade min pappa att han vill följa med och det märks att han verkliget tycker detta ska bli kul och spännande.  "Jag ska försöka övertala mamma, men jag har bestämt mig för att åka - om jag får förstås". Det är så roligt att han är så engagerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0